De spelling ziet er in onze nieuwe taalmethode heel anders uit! Geen woordpakketten of rubriceerblaadjes maar spelling geïntegreerd samen met andere taalonderdelen in één activiteit. Dit alles conform het nieuwe leerplan!
De activiteit van vandaag bestond uit een bingo.. jaja!
De kinderen moesten eerst de bingo vervolledigen met woorden ( spelling). De kinderen schreven het woord op in potlood. Daarna schreef ik het woord op en bespraken we de spellingsregel. De kinderen kregen de tijd om hun fout eventueel te verbeteren.
Daarna lazen de kinderen per 2 de spelregels ( technisch en begrijpend lezen).
Ze lazen voor aan elkaar en legden de spelregels aan elkaar uit.
Tenslotte speelden de kinderen het spel. Ze maakten vragen van elke bingo-opdracht en kwamen zo meer te weten over elkaar! (spreken en luisteren).
In deze activiteit kwamen dus 3 taalonderdelen aan bod!
En de kinderen... die vonden het heel leuk en interactief!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten